one day at work.

goddag. sitter på jobbet och lyssnar på we no speak americano. (ur en trasig radio) läser tutt-lisas blogg från början till slut. (eller tills nu då) underhållande. och räknar minuter (timmar) tills jag kan stänga av växeln och dra. alldeles för lång time to go.. ritar lite färgranna rutor i ett häfte och lackar naglar. det är helt okej att göra i en timme. men i åtta timmar blir det lite too much. som jag sa till milla redan igår så kommer jag hedan efter (när mitt sommarjobb slutar) alltid se rött när jag hör siffran åtta. åtta åtta åtta.. fuuula åtta. idag gick jag och glömde lunchen hemma också och nu börjar min zero tand värka och magen kurra. dessutom har jag valt ett par förbannat obekväma jeansshorts att ha på mig idag. (inte på flit såklart) eller om sanningen skall fram så är dom bara jävligt smaklösa när man sitter. ni vet dom åker upp till halsen ungefär, hur man än försöker dra ner på dom. inga business-shorts precis. (nu vet vi det) en grej man märker när man jobbar åtta timmar / dagen, fem dagar i veckan med en prasslig nrj i bakgrunden hela dagen lång är att nrj verkligen inte har stort utbud på låtar. break your heart, memories och california girls rinner helt snart ut ur öronen på mig. fast okej jag borde inte klaga, rummet bredvid mig spelar klassisk musik åtta till fyra. det ni. det skulle göra mina jobb- dagar ännu mycket tråkigare och ointressantare. (kan man säga så?) arghhh ännu två timmar&tjugominuter kvar. jag börjar snart klösa väggar. jag vill ut.  temperaturvisaren utanför mitt fönster (med utsikt mot en strand) retar mig med att visa varma +37. det borde inte vara lagligt att jobba i så här fina väder. eller så borde alla jobbnarkomaner (som jag) få ta en timmes siesta. då skulle jag dra ut på bryggan här utanför och ligga där... så njut på ni alla sommarlovsfirande fria människor. (och skänk snälla en tanke åt mig) ni har det bra. och om det blir för hett. (jag vet att vissa har svårt mrd hettan och skulle döda för ett kyligt arbetsrum) så dra ner till en sjö/pöl/hav och ta ett dopp. (eller ta en isdusch) haha det här är inte klokt. dom kör memories-guetta igen. fast vet ni vad jag kommit på? memories måste vara den enklaste sången som finns. bara fyra meningar och lite hey hey och yeah yeah där imellan. intresseklubben antecknar väll? ooh äntligen börjar klockan visa slut- timmar. efter jobbet blir det snabbt som blixten ner mot busshållsplatsen och sexton över (usch rutin, iknow) bussen in till stan för lite indisktkrubb. chicken tikka masala för hela slanten. gottt. nej men nu skall jag ta och spendera min sista timme med att rulla tummar och lyssna på musik. kanske rita lite till rutor i häftet och lacka ett nytt lager med nagellack. inte helt fel att få lön för det? förlåt för flummigt inlägg. men nu vet ni hur jag har det. någon som vill byta? hej hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är klockren!!:DDD

2010-07-14 @ 14:43:57
Postat av: Marre

wow, jag läste hela!

2010-07-14 @ 15:58:57
Postat av: jossi

kämpa darlooo!!! 2 dagar, sen vs o efter de bara en vecka kvar ;) sen får ni de härlit me soffe. o när ni kommer hem blir de mega catchup för oss!! puss

2010-07-14 @ 17:02:15
URL: http://jordgubbscocktail.blogg.se/
Postat av: Anonym

vet exakt va du menar! värre veckor än dessa för jobb finns inte! att städa efter grisiga konsulter är svettigt värre men att måsta sitta och rulla tummar i största delen av den 8 h långa jobbdagen är ennu värre .Klockan har aldrig gått så långsamt i hela mitt liv som under denna sommarjobbs-period! trots att d suger så är det skönt och höra att nån annan känner likadant :D

2010-07-14 @ 17:15:39
Postat av: antonia

anonym: haha men tack!

marre: duktigt!

jossi: pusi skall försöka orka.. men jag är nog verkligen på slutkrafterna.. tänkte hacka sönder växel-apparaten flera gånger idag redan.. and still 7days left. blä. men efter mallorca ses vi<3

anonym: oohh underbart med någon som förstår!

2010-07-14 @ 18:45:24
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: milla

oj stakin :/ vetdu ja hade lite småslött på jobbet ida så ja lade ner mej på en bänk och tog en 20 mins powernap, men hej vetduva 2 dagar kvar för min del och 7 för dig, de har lovat sämre väder tills nästa vecka(just perfect.....) så kanske de går lite snabbare på jobbet:) ja sitter och trakasserar dej på datorn då helt säkert;)kämpa på sötnos!

2010-07-14 @ 20:17:46
URL: http://millav.ratata.fi
Postat av: antonia

milla: oh skönt! haha gör de gärna!;) ha det bra nu, två sista dagarna! njut eller något av dem, dra in allt du kan av dem i lungorna höhö.. (not) och tack! kämppa du med

2010-07-15 @ 07:08:48
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha antonia vetdu dedä e exakt va ja gjorde förra åre, men nu har ja ennu sämre jobb nämligen att väcka folk på moronen!!!!=))) o vetdu va ja gjorde ida??? kom 1 timme fö tidit ti jobbe :):) vi sku börja 10 men min cepe boss jaksa int ringa mej , skål på de!! sori att ja raivoo men kan int ringa ti nån kl 9 på mårånen :DDDDD//lina

2010-07-15 @ 08:21:12
URL: http://not have one
Postat av: antonia

lina: hahhaha:D usch fy hate sommarjobb! nej men vadåå? :D haha va ska du alltså göra? int kan man ringa nån på sommaren klockan 9? ja kommer ihåg att du berätta va de va du sku göra , men mina cidrar och öl försämrar minnet från hregattan.. :D nå ja vakna idag och va på väg ut av dörren när ja fatta att klockan var 06.25 och int 07.25..... blev så råfitti! men ja tänker på lönen.. de e de enda. moneyyy:D

2010-07-15 @ 09:18:15
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja ringer o säljer nå jevla omega3 skräp, fy faaan. 6 days to go!!! o ja får int es nå pengar fö ja ha låna så fittit att all in lön gå ti att peija tibaka :DDD love it! men hej ha de kiva på jobbe, ses på kvällen ;)/lina

2010-07-16 @ 09:54:14
Postat av: antonia

lina: ikväll ska vi angst festa för jobbetsskull! hatar att tala i telefon typ nuförtiden.. de e jobbit att göra de 8h/dag.. :D men vi ses ikväll! kämpa på du också (om du nu e på jobbe) ja har å 5days to go.. urk!

2010-07-16 @ 10:49:39
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: beatbydres

lady gaga heartbeats.a DJ and personal listening to the ideal choice. The last of the SE215 headset is live performances and accurate surveillance best choice.

2012-05-17 @ 10:30:30
URL: http://cnetmonsterbeats.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0