part one

hur lång är du? 163 hur mycket väger du? från 50 varierar det ett kilo upp, ett kilo ner lite hur som helst. Vad dricker du helst under en partykväll? strawberry margaritas och öl Alkoholhalt framför smak eller tvärtom? det skall vara gott! jag hatar föör starkt. du har alldeles skitsnygga kläder och stil! varifrån/vem får du din inspiration av ? tack snälla! jag kör egentligen bara på känslan, humöret och smak. men bloggar, människor i skolan och på stan och musik inspirerar rätt stort. lite inspiration från visningsbilder, tv serier och tidningar också. hur ofta shoppar du i veckan ? det beror mycket på. men oftast köper jag något nytt/vecka. vilka är dina favoritkläd butiker i FIN och utanför? i finland shoppar jag på h&m, gina, lindex och helsinki10. utanför finland besöker jag urban outfitters, american apparel, monki och weekday. Berätta hur en vanlig vardags morgon ser ut för dig vaknar, går i morgondusch, självtorkar håret, sminkar mig, väljer kläder (om jag inte valt ut dagen före) sätter mig i bussen med ipoden på fullt och köper varmkakao i skolan. sedan låter jag bara dagen rulla på. Vad får dig att gilla en person i det motsatta könet personligheten faktiskt. det är så himla mycket en pojke kan göra för att få mig på fall. men klart man kan fastna för utseendet också. jag faller för pojkar med öga för snygga kläder. Vad är det värsta du vet att mista en jätte nära vän som betytt något otroligt för en. Jobbar du med något? jag vaktar barn alltid nu och då. Vilka av dina vänner har en blogg? kitty, tessa, jennyj, heidi och några till. favoritbloggar? dom till höger i spalten. (fast jag skall tillägga några till snart) Du ser ut att vara en jätte snäll och omtänksam tjej (får iallaflal en sådan bild genom bloggen) stämmer det? eller hurdan är du "pårikigt" jag är säkert världens snällaste människa om jag får säga själv. ibland är jag alldeles för snäll. jag bryr mig verkligen om andra. fast den där frågan kan jag egentligen inte själv svara på. vad har du för mobil? en gammal nokia. hate it. är du bra i skolan? nja. skolan har aldrig varit lätt för mig. men om jag verkligen vill och orkar så kan jag nog. men inte matematik. har du en bästavän, isåf vem? ja det har jag och hon vet. stilikon? tråkigt, men jag har faktiskt ingen just nu. favoritbok? böcker är inte för mig. kan du visa en bild på ditt favorit plagg? ja det kan jag säkert här någon dag. när var du senast kär? jag vet faktiskt inte.. är lite förvirrad på den saken. var studerar du? i esbo på ett gymnasium. vad vill du bli som stor? jag vill bli mångsysslare. jobba med att skriva, kläder, musik, foto, planering av evenemang etc.  jobbar du? ibland Vem är du? antonia snart 18 år. hatar blodplättar, älskar pojkar i flanell, paradise hotel addict, galen i musik och mellan barn i familjen. (kan skriva ett längre inlägg snart) hur mycket pengar sätter du på kläder per mån? beror väldigt mycket på. allt från 0-1000kr vilka bloggar läser du regelbundet? länkarna + 20 till kanske. dom jag följer på bloggkoll. Hur går det med boysen? jaaa ni. Vad tycker du ska finnas i svaret på frågan "vem är du"? det skall finnas något personligt och roligt. något svar som står ut i mängden. Är svenska ditt modersmål? ja. Vad pratar du i skolan? svenska Du bor utanför Helsinki va? ja. pratar alla svenska där? nej, men rätt så många. Vilka bloggar läser du? kolla länkarna + 50 andra kanske. Har du några pojkvänner som klär sig snyggt? jag har många pojkvänner som klär sig fruktansvärt bra. men två stycken jag speciellt kommer på. dom har öga för stil helt klart. Tycker du mera om att vara kompis med en pojke eller en flicka? jag tycker inte om att vara "okej-bra" vän med en flicka. då kan man aldrig lita på henne. Men jag har massor med okej-bra pojkvänner. Har nästan lättare att vara kompis med en pojke. Bästavännerna brukar dock vara flickor. Fast några pojkar är jätte nära till mig. Så det beror lite på. Är du blyg? jag kan vara rätt blyg, men oftast inte. kanske mer osäker. Hur kan du äta så mycket gott utan att verka gå upp i vikt? det är bara att öppna munnen och äta och kasta vågen under sängen.. hah. nej men jag borde inte äta så mycket skit jag äter. Var shoppar du helst? på budgetshops. billigt är bäst. Hur ser du ut på en söndag eller lördag när du bara är hemma? velourtights och ett löst linne eller hoodie. Vänder du på kudden för att få den kallare sidan uppåt? ja tre filmer du gråter till marley and me, pearl harbor och i taket lyser stjärnorna Hur kommer du på rubrikerna till dina inlägg? jag har aldrig haft problem med det, dom bara kommer. Berätta tre saker ingen läsare vet från tidigare jag hatar nöjesparker, jag tycker inte om godis och jag kan inte kolla på en skräckfilm. det går inte. Vilken färg på naglarna gillar du bäst? unika färger. färgade du någonsin håret till karamell? ja, men det misslyckades.. blev bara lite mörkblondare. vad har du för bakgrund på datan? en blå tråkig bakgrund. vad skulle du aldrig någonsin sätta på dej? vita byxor. det är så sjukt fult. har du något på gång med någon kille för tillfället? nej det skulle jag inte säga. vad skulle du matcha paljettplagg med? paljettkavaj skulle jag använda med jeans, klackar och ett enkelt linne. tips för att lära sej gå i höga klackar? jag har aldrig haft problem så jag vet inte.. gå hemma med klackar. öva övaöva! vad sätter du på dej en dag du inte hinner fundera vad du egentligen sätter på dej? velour tights, flanellskjorta, stor lurv halsduk och boots eller den randiga blusen som går till allt. easy. röker du? nej. kanske ibland på någon fest men brukar nog inte. 5 mål i livet. att bo utomlands, jobba på nattklubb och spela min favorit musik, skaffa familj, jobba med det jag älskar och leva lyckligt och fullt ut.

Kommentarer
Postat av: lina

hihi intressant :)

2010-01-29 @ 17:48:36
URL: http://myownmuse.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag har aldrig uppfattat att du bor i finland.

2010-01-29 @ 19:23:35
Postat av: maria

riktigt fin blogg du har!:)

2010-01-29 @ 19:24:42
URL: http://miiaahhh.devote.se
Postat av: ale

Verkligen bra svar! goo girl!;)

2010-01-29 @ 22:57:28
URL: http://coffen.blogg.se/
Postat av: ale

Verkligen bra svar! goo girl!;)

2010-01-29 @ 22:57:43
URL: http://coffen.blogg.se/
Postat av: antonia

Elin: jaa här bor jag!

ale: aw tack! roligt att höra

2010-01-30 @ 18:59:02
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: emmi

säger ni pojkvänner till killkompisar i finland?

2010-01-30 @ 22:37:02
URL: http://emmismode.blogg.se/
Postat av: antonia

emmi: nja. men jag antog att den som frågade syftade på killkompisar:) men jag vet faktiskt inte vad jag ens kallar dom till haha.

2010-01-30 @ 23:23:09
URL: http://dirtyglam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0