24 rader

ibland undrar jag hur lång tid det skall ta tills jag är tillbaka. hur länge det skall ta tills jag kan känna mig stark igen. vissa dagar flyger bra förbi. jag kan känna mig lyckligare än någonsin förr. jag kan skratta. njuta och känna att jag är påväg upp ur skiten igen. jag ljuger inte när jag säger att det finns dagar då jag verkligen känner att jag kommit över. men så finns det dagar då jag aldrig vill stiga upp. då ett duntäcke är allt jag vill dela dagen med. jag kan ligga i sängen och gråta till love the way you lie. jag kan sitta uppe i soffan och plötsligt besämma mig för en promenad mitt i natten. (fast jag är mörkrädd) jag kan gå där i timmar och tänka. tänka på ingenting. så finns det dagar då jag vill skriva. eller prata ut. men när orden hamnar på papper suddas dom snabbt ut igen. och när någon frågar hur jag mår och ber mig berätta och tala ut. blir jag direkt ordlös och klämmer snabbt ut orden. "allt är okej" jag hatar att jag tappat kontrollen över mig själv. förr var jag stark. jag tog väldigt mycket skit och trivdes för mig själv. jag var lite av en ensamvarg. nu klarar jag inte mig ensam längre. andra verkar vara beroende av cigaretter och shopping. jag tycks vara beroende av närhet. förr låg jag gärna klarvaken mitt i natten och tittade på en kärleksfilm. jag låg där och drömde om kärlek. igår när jag försökte titta på the last song brast det. jag klarade bara av halva filmen. jag minns fortfarande känslan när jag såg den första gången på bio. då hade jag någon som tyckte om mig. jag hade fjärilar i magen och jag mådde bra. efter filmen ville jag titta på filmen med honom. bara för att den var så fin. men igår. igår var allt annorlunda. jag var bara ensam. fortfarande helt sönder och verkligen inte färdig för någon kärleksrulle. Men det tar väll sin tid. Det jobbiga är bara det att för varje dag som går så verkar det bara bli allt svårare och tyngre för mig. Jag kanske blir bättre på att komma över helatiden men allt sämre på att klara mig ensam. Och saknade är enorm. Jag saknar att tala timma långa samtal mitt i natten. Att få söta sms på mobilen. Att äta glass i sängen framför en dålig komedi. Att konstant vara glad. Att vakna i en varm famn och få ligga kvar och dra hela dagen med den man gillar bäst. Fjärilarna och pirret i magen. Jag saknar tillochmed att bli kittlad vid revbenen (som jag annarst alltid hatat) jag vill bara må lika bra. som då. detta inlägg kommer antagligen raderas efter en tid. men just nu behövde jag bara få skriva av mig. jag vet att många jag känner läser och darför kanske inte borde posta ett inlägg som det här. (eftersom jag varit väldigt tillbaka dragen med att berätta hur jag egentligen mår) förlåt. men just nu orkar jag inte ens bry mig. jag saknar bara att må så bra som då och att ha någon som alltid lyssnar och får en att må bra. jag vet att alltingen kommer bli bra. jag kommer må bättre någon dag i framtiden och jag kommer bli van med att vara ensam. men inte just nu. ryck upp mig. snälla

Kommentarer
Postat av: m

:(

2010-08-05 @ 18:37:13
Postat av: milla

min älskade lilla petunia<3 det blir bra, tiden läker sår, och när du minst anar så träffar du nån som förtjänar dig, någon som älskar dig för den du är! Du förtjänar det bästa och det bästa skall du få. Det tar tid, och saknaden av närhet är det vanligaste man känner efter en break-up, de blir bra, på veckoslutet kan jag ge dej en stor bamsekram.du är bäst, glöm det inte! puss<3

2010-08-05 @ 18:45:04
URL: http://millav.ratata.fi
Postat av: ´lina

det är när man mår som du gör, som man verkligen uppskattar den fina nykärleken. Man måste ju må dåligt för att märka vad som är jävligt fint och bra. Lovar att du kommer vara nykär flera och många gånger igen, i samma person eller i olika. Det gäller bara att acceptera att du mår dåligt, ta dagara som halvbra eller helt okey. För det duger. Förr eller senare blir det bättre.

2010-08-05 @ 19:37:59
Postat av: Anonym

Okey what? Jag som fortfarande trodde du och din kille var tillsammans? :O men sköt om dig Antonia!

2010-08-05 @ 19:39:49
Postat av: Anonym

hitta dendä skaterduden vi tala om and youll be fine :DD nä men sköt om dej :)



-minna

2010-08-05 @ 19:43:37
URL: http://minnass.webblogg.se/
Postat av: Anonym

FY FAN! precis så känner jag mig, började gråta när jag läste det, fan vad hemskt. du skrev exakt det jag har velat få ut mej men inte kunnat, för jag har helt enkelt inte orkat..

2010-08-05 @ 19:49:46
Postat av: antonia

milla: milsuri<3 väntar redan på kramen!

lina: tack för den kommentaren!

anonym: nej det tog slut en månad sedan typ. har inte riktigt orkat skriva om det.

anonym2: :( jag förstår dig precis

2010-08-05 @ 20:30:22
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: soffe

<3du vet att min telefon e på dag o natt,du kan ringa när du vill ti mej,o du vetde:)

allt blir braa vännen.puss bästis<3

2010-08-05 @ 21:09:19
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys Designa sko tävling.

Börjar närma mig finalplats och vinner jag pris delar jag på vinsten



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

Postat av: lina

voi antonia :( stakin ja vet exakt hu du känner dej, vetdu tid läker alla sår :) hoppas att den tiden e rikit rikit snart:) kram

2010-08-05 @ 21:57:57
Postat av: Anonym

:(:(:(::((:(:(:(:(:(:(

kan inte du ha en frågestund snart? :(:)

2010-08-05 @ 22:27:04
Postat av: Tessa

de finns int någo ja kan säga som sku få dej o må bättre, men kom ihåg att du int e ensam! vart än du går så e jag o alla dina vänner här fö dej! älskar dej! puss o kram

2010-08-05 @ 23:45:35
URL: http://tessatarr.blogg.se/
Postat av: Julia Amandusson

Har känt så i snart två år, ibland undrar man om tiden verkligen läker alla sår. Mina sår är iaf inte läkta. Och ibland bara brister allt som du sa. Speciellt när allt omkring en påminner om det jobbiga. Hoppas det går lättare för dig finis <3

2010-08-06 @ 11:16:27
URL: http://amilo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du skall aldrig ta bort detta inlägg! Det här är din blogg Antonia, du får skriva vad du vill och vad du känner:) Kom ihåg det! It's why we are reading;)

2010-08-06 @ 11:59:16
Postat av: Caligula

Oj, det känns PRECIS som att du skrivit från min hjärna. För jag känner exakt likadant. Du är så jävla bra Antonia! Det kommer bli bra!!

2010-08-06 @ 19:11:49
URL: http://caligula.webblogg.se/
Postat av: elleeen

duestark antto! Kram

2010-08-06 @ 21:41:36
URL: http://ellns.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag kan känna mig exakt lika dan ibland. Men du klarar det, man är starkare än man tror. HÅll ut!

2010-08-06 @ 22:09:49
URL: http://eisa.devote.se
Postat av: antonia

tack alla ni. era kommentarer värmer på något sätt<3

2010-08-07 @ 01:46:06
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: jonna

en dag kommer du alldeles säkert må bättre, men det händer sällan över en natt. det kan ta tid, och låt det göra det då. det är okej att falla på vägen, man behöver inte vara stark 24/7. du har med all säkerhet en hel armé vänner bakom dig som står redo att ta emot dig. ta hand om dig. KRAM

2010-08-07 @ 16:27:22
URL: http://107steps.wordpress.com
Postat av: Anonym

åh gud get over it

2010-08-07 @ 17:53:34
Postat av: erika

åh gud, nu fick nu mig att gråta. det där var läskigt likt hur jag känner mig. skönt att veta att man inte är ensam. tack

2010-08-08 @ 02:11:53
URL: http://erikaklang.blogg.se/
Postat av: antonia

anonym: ibland undrar jag hur människor fungerar. jag menar vad fick dig att "behöva" skriva din kommentar? vad vann du på det? men äh jag orkar inte ens bry mig. onödigt säger jag bara.

erika: :(

2010-08-08 @ 03:51:17
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: matilda

jag vill rycka upp dig antonia. hur ofta du än hör det här, och hur meningslöst och dumt det egentligen låter men - det kommer bli bättre. jag vet verkligen hur det känns, kvällarna är utan tvekan värst. att inte veta vad han har för sig, att känna sig ensammast i världen. man känner sig så ovan vid ensamheten.



önskar att jag kunde hålla om dig just nu. men jag vet att när allt känns slitigt och hela livet saknar mening så ska man träffa de människor som får en att må allra bäst. då inser man att man är värd något så jävla bra. vet inte om den här kommentaren har fått dig att må bättre men jag vill bara ge dig lite egoboost, jag ber om ursäkt ifall jag gör dig ledsen fina du!



men jag har fått inblicken av att du är en fantastisk tjej, du har hela livet framför dig. och livet väntar. det väntar på att du ska börja leva det igen. för det är du värd!



hoppas allt ordnar sig gumman, det är okej att vara ledsen när allt känns kasst. när ska man annars gråta liksom? puss!

2010-08-08 @ 19:27:05
URL: http://fussdoll.blogg.se/
Postat av: antonia

matilda:<3 tack snälla.

2010-08-09 @ 17:35:33
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: emelie

): men det kommer bli bra, snart! och snart behöver inte vara imorgon utan tids nog. och snart kommer du få känna "fjärilarna och pirret i magen" igen, och "bli kittlad vid revbenen". men då kommer det vara ännu mer värt än senast. PUSS!

2010-08-09 @ 20:33:58
URL: http://huntingforwitches.blogg.se/
Postat av: amanda

jag grät, pårikitgt, när jag läste dethär inlägget. du är helt sjukt bra på att uttrycka känslor! det kommer att bli bra och krya på dej, underbar blogg !

2010-08-09 @ 22:31:52
URL: http://amppos.blogspot.com
Postat av: antonia

emelie: jag hoppas tack för din finafina kommentar!<3

amanda: din kommentar var en av dom snällaste jag fått. jag blir så glad när någon ger komplimanger för mitt skrivande:) kram och tack.

2010-08-09 @ 22:50:52
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: Cheap True Religion Jeans

Thank you for sharing.

2012-03-26 @ 09:11:50
URL: http://www.truereligionjeansxo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0