2 0 1 0

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
jag fyllde myndigt. (köpte ut med egna leg) blev kär pårikigt. åkte iväg till södern utan föräldrar. sommarjobbade och förtjänade egna pengar. smakade på sushi. (mums) färgade håret.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovade mig själv sluta äta chips, donken och annat skräp. Jag lovade mig själv börja träna. Få platt sixpack mage, fast rumpa och hela faderullan ni vet. Lovade också att satsa på skolan och söka jobb. Det vanliga ni vet. Men allt sket sig. Sitter fortfarande här med min chipsskål, mina valkar och dåliga betyg...
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nej. mina tjejer är allt för busy:iga med att hälla i sig kalla öl, dansa på bardisken och leva tonårsliv.
4. Dog någon som stod dig nära?
nej. det tackar jag gud för.
5. Vilka länder besökte du?
Estland, london, mallorca, lappland
6. Är det något du saknade år 2010 som du vill ha år 2011?
Mina vänner, weekend get aways med flickorna och min släkt.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid minnas, och varför?
14. 4 (myndig!) 30.6, 21.7 (mallis) 10.10 (oliver) och säker många fler.
8. Vad var din största framgång i år?
Enligt mig själv har jag tagit tag i livet och börjat inse att pengar inte växer på träd, att mat inte
alltid kommer färdigt serverat och att man verkligen måste kämpa och göra saker här i livet. Tråkigt men sant.
9. Största misstaget?
Jag har inte gjort några stora misstag som jag kan komma på. Men många mindre små nog. Men det stämmer faktiskt att man lär sig av sina misstag! Kom ihåg det.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Helvetes ont i ryggen på sommaren men annarst har jag bara haft lite fluss här och där. Inte så farligt. (
11. Bästa köpet?
Min ipod och resan ner till Mallorca typ. Har satt otroligt lite pengar på materiella stuff. Lite tråkigt nog.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
mat, taxi, utekvällar, hyra film.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
när jag äntligen fick uppleva riktig kärlek. det är helt fantastiskt.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2010?
love the way you lie!! och alejandro!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
tvåtusentio var ett kanon år! men tvåtusenelva skall bli ännu bättre!
16. Vad önskar du att du gjort mer?
köpt fina dyra kläder, spenderat tid med tjejerna, åkt utomlands, käkat mer grillmat och tagit fler dopp i havet.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
satt pengar på ingenting.
18. Hur tillbringade du julen?
hos moster med släkt, mat i farligt stora mängder och paket.
19. Blev du kär i år?
JAJAJAJA!
20. Favoritprogram på TV?
detta år har varit tv-löst. omedvetet men sant. har ingen jävla aning om vilka program som längre går på tv. film är mer min grej.
21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej. Jag hatar inte någon. Hata är ett skrämmande ord och jag är själv rädd för att bli hatad.
22. Bästa boken du läste i år?
Elsas mode var den enda boken jag kom igenom detta år. Så den.
23. Största musikaliska upptäckten?
Skrillex. Fröjd för mina öron!!!
24. Något du önskade dig men inte fick?
Nja. Inte mer än det vanliga. Jag är nämligen sådan som vill ha något nytt varje dag. Kan vara allt från en bil till ett par nya underbyxor. Men vid det här laget har jag redan lärt mig att det oftast kommer nej.
25. Årets bästa film?
helt omöjligt att svara på. får nya favorit för varje gång typ.
26. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Väldigt otrendig, opåhittig och ointressant. Det jag kanske ångrar mest 2010 var nog att jag verkligen slutade bry mig om hur jag såg ut och klädde mig. Jag bara orkade inte bry mig. Orkade inte ta extra tid på mig och orkade inte sätta pengar på nytt. Men om sanningen skall fram så är kläder faktiskt helt galet viktigt för mig. Jag älskar att kunna uttrycka mig och experimentera med färger, tyger och stil, Detta år skall inte handla om tights, osminkat face, smutsigt hår, farfarströja och pojkvännens hoodie.
27. Vad fick dig att må bra?
min familj, vänner, kärlek och all lycka jag varit omringad av.
28. Vilken kändis var du mest sugen på?
jag kommer inte ihåg vad han hette eller i vilken film han spelade. Men eightpack, käkben, bränna och surfer hair hade han.
29. Vem saknade du?
jag saknar nästan alla mina nära och kära nu och då. Det beror helt på tillfälle och känsla.
30. Vilken favoritmaträtt upptäckte du?
Indiskt!! åt det första gången i london och jesus så det smakade himmel! Annarst har detta år nästan bara varit all about junk, fat och färdig mat. dåligt. Mycket pizza, tortilla, nudlar och chips till middag. (inte undra på att den där sixpacken aldrig kommer)

Kommentarer
Postat av: gro

måste bara säga tack tack tack! gått bakåt i din blogg och fått massor musikinspiration, så nu är mobilen fullladdad med schysst musik!

2011-01-09 @ 16:21:04
URL: http://gromaria.wordpress.com
Postat av: STYLE CRUSH

härlig läsning där :)

2011-01-09 @ 20:30:57
URL: http://malinronnquist.se
Postat av: Anonym

Du är så underbart rolig i dina svar på något sätt!:D

2011-01-15 @ 12:03:38
Postat av: Lotta Granstedt

Vad rolig dina inlägg verkar! kommer med all säkerhet att läsa igen! :) Ha en spännande dag (:

2011-02-22 @ 09:18:45
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0