J'adore

1. när man är sådär jävligt kär att man inte ens klarar sig en natt utan sin kärlek. inte ens fast man sover bort den

2. att vakna upp mitt i natten och inse att man fortfarande har flera timmar på sig att sova

3. att åka nattbuss hem ensam. det är något med det jag absolut älskar. solnedgången, mörkret, tystnaden och de tomma gatorna där utanför. fint. ipoden får spela precis det  man känner för. och tankarna i huvudet översvämmar.

4. att spela galna drinkinggames och se vän efter vän tappa kontrollen.

5. varma sommarkvällar med par kalla öl, solnedgång, soluppgång, musik, bra folk etc..

6. att cykla (eller bara stå) i lätt varmt sommarregn.

7. när pojkar tar av sig tröjan och t-shirten under råkar åka med.

8. att vingla hem på cykeln en varm sommarnatt och inse hur lycklig man faktiskt är

9. att ha på sig nya snygga underkläder

10. när man stiger ut ur ett flygplan och känner värmen komma imot en som en tegelvägg.

11. pojkar med fräknar

12. deg. (pepparkaksdeg, kladdkaksdeg, muffinsdeg, smördeg etc)

13. att komma hem mitt i natten (stupfull) och hitta goda matrester i kylen (det ni, den känslan är fin)

14. när pojkvännen glömt en varm tröja hemma hos dig som du sedan bara drar på för att få känna doften av honom.

15. att se plagget man suktat efter (men inte haft råd till) gått ner med femtio procent

16. att  kunna sitta ute i shorts en hel natt utan att frysa

17. att vakna upp en morgon efter en fartfylld kväll (med mycket alkohol) och inse att man sluppit the big bad hangover

18. ny stekta plättar med glass/grädde och sylt till morgonmål

19. pojkar i mjuka flanellskjortor

20. känslan när man precis bokat hem en resa.

21. att vara arton. (inte alls överskattat enligt mig)

22. doften av bensin, vaniljsocker, nybakad pizza, sommarregn och pepparkakor

23. att dra ut och äta med tjejkompisarna en helt vanlig onsdagskväll.

24. kinesisk och indisk mat

25. timmarna före utgång då man dansar omkring i underkläder till sin nya spotify lista

26. när man börjar känna sig lite som bambi på hal is efter par glas vin

27. att ha pojkvän

28. mina bloggläsaren (som utan tvekan är dom bästa)

29. när mamma precis fyllt kylskåpet med god mat

30. när man sätter på radion i bilen och favorit låten precis börjat spelas

31. att höra någon säga jag har saknat dig eller jag älskar dig (om man ser att någon verkligen menar det)

32. lyckan när man inser att det fortfarande finns chips kvar i påsen.

33. att hitta en femtio lapp på marken.

34. avundsjuka blickarna kompisarna ger när man kan rappa en svår text i en låt.

35. smala millånga ben

36. känslan att ta av ett par skor som skavat skiten ur en

37. mammas nybakta (perfekt småbrända) kanelbullor med iskall mjölk (som stått i frysen i tio minuter)

38. att sitta på balkongen på hotellet och dricka kall zero och äta liten påse chips efter en hel dag på stranden

39. god killparfym (kill deodorant och rakvatten för den delen också)

40. att gå omkring på ikea och sluta rundan med en hotdog och en glass

41. doften och känslan av nytvättade lakan

42. att lära känna nya människor i fyllan och dagen efter inse att man hittat en vän för livet

43. doften av nybakad pizza (doften är godare än smaken typ, kan lätt gå in på pizzahut bara för doftens skull)

44. att få små lätta pussar på pannan

45. när man får slita av det osköna tajta fodralet och dra på sig en stor tshirt efter vild utgång.

46. människor som låter en gå före i kön.

47. att ligga och lyssna på joshua radin tills man somnar

48. när finaste babysis kommer fram till mig och ber mig berätta om allt från kärlek till kläder.

49. när man tycker om någon så mycket att bara själva namnet får en att le

50. att krypa ner under ett varmt duntäcket när det är kyligt i rummet

51. att höra att någon man knappt känner talat väldigt mycket fint om en

52. bandeau bikinis i alla material, färger, mönster och modeller. (äger minst 13 par)

53. att köra ner till havet med en kompis mitt i natten och köpa glass och sitta på en bänk och prata tills morgon

54. min nya samsung corby touch.

55. att vara solbränd, osminkad och fräsch.

56. paris. allt från att åka metro till att sitta ute på uteservering med en fylld baguette och en god islatte.

57. att sova i mamma och pappas stora breda mjuka säng. (way mycket skönare än min hårda, smala, trasiga)

58. att gå precis vid strandkanten och känna vågorna komma upp mot fötterna.

59. att ligga tätt intill någon och prata i flera timmar om allt mellan himmel och jord.

60. när någon ger fina komplimanger om min personlighet (som kan stå ut i mängden en aning)

61. lövbiff, pomfritt, majs, kryddsmör, jordgubbs&feta sallad och iskall zero med iskross. (favorit sommarmat)

62. allt som har med julen att göra (minus maten)

63. (små bränd) hawaii pizza och iskall öl tillsammans.

64. när man står inne i provrummet och drar på sig ett par jeans och inser att dom sitter som en smäck

65. när någon kliar mig på ryggen och blåser mig i nacken

66. att planera en lugn middag&vin kväll med vännerna som sedan (självklart) spårar ut.

67. när man får mängder med komplimanger om ett nytt plagg man har på sig.

68. när man ordnat stor fest hemma hos sig och nästa dag får samtal efter samtal om hur lyckad festen var.

69. min nya fantastiska klänning från monki.

70. när mormor ringer och ber mig komma över på liten lunch (som egentligen betyder tolv rätters middag)

71. att cykla hem till någon klockan tre på natten för lite nattkäk och film

72. rostad toast med små smulten getost och pesto

73. att ligga på hotellrummet med systrarna och gemföra brännan efter en dag vid poolen (ifall jag blivit brunast då)

74. när pappa frågar om jag vill gå ut och äta på tumanhand. (det händer allt för sällan, pappa)

75. the hangover (alltså filmen, inte att ha värsta baksmällan)

76. att sitta uppe på santorinis högsta berg och äta glass (dyra som pradas väskor) med utsikt över det turkosa havet.

77. när någon talar bra om min familj eller mina vänner

78. att spendera en hel natt, morgon, dag, middag, kväll och en till natt med sin pojkvän. ligga och dra i sängen, kramas, pussas, titta film, powernappa, äta lunch, sitta på balkongen och röka, mysa, cykla ner för lite glass, somna i hans famn

79. De där gångerna då man känner sig lite nöjd med med något på sin kropp.

80. små, stora, unika ärr på kroppar som har en helt fantastisk historia bakom sig.

81. jag älskar att vara vaken när hela staden (iallafall hela huset) utanför sover.

82. när man ligger hemma svag&sjuk och någon ringer och frågar om du behöver något från butiken eller bara lite sällskap.

83. min bästa vän som funnits i mitt liv i snart sjutton hela år. hon är en helt fantastisk människa.

84. de få dagar då jag lyckas vakna upp utan den eländiga ångesten.

85. att skriva.

86. när man är full och tror man är lika bra att dansa som michael jackson.

87. att sitta på köksbänken och tala tim långa samtal med en fin vän och ha en skål chips som sällskap.

88. att krypa ner under en filt i soffan i höstmörket, med god mat och en bra film. och bara vara.

89. när man går hem från baren och stannar på donken och köper hem en rejäl nattmeal. (som man äter upp förrän man ens kommit hem)

90. att sitta på uteserveringar med en kall öl, live musik, bra sällskap, cigg invirad i filt.

 

 


Kommentarer
Postat av: louise

övermysig lista!!

2010-07-23 @ 12:05:49
URL: http://wwwasiam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blev alldeles varm i kroppen... du skriver otroligt:)

2010-07-23 @ 12:07:53
Postat av: Milla

Woah jag läste hela oc tänkte a)du ha haft de lungt ida på jobbet o b)ja håller med på alla 90punkter!!:)lite syr när solen gömmer sig:((juu kela några fjuttiga timmar kvar:))jeeee!91.att sluta sommarjobba!!!!

2010-07-23 @ 12:09:26
URL: http://millav.ratata.fi
Postat av: antonia

louise: hihi :)

anonym: oj tack! vad varm jag blir av din kommentar!

milla: pusi du e söt!

2010-07-23 @ 12:12:08
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: Caligula

UNDERBART!!! vad bra du är:)

2010-07-23 @ 12:27:51
URL: http://caligula.webblogg.se/
Postat av: milla

hihi joo d e ganska mycke att komma på 90 st ja sku jäätyy efter 50 :) men ja blev glad när ja läste dom, man måste uppskatta små saker i livet :) awwiii sött, d e nog lite saad, fast man hatar jobbstället så e människorna endå kiva o dom tycker att d e kiva att ha nån yngre o jobba där:) ooh najjss!!ja vill bruna, ha blivit lite brun men vill bli brunaree :)) o du kommer va neger!! puss

2010-07-23 @ 12:30:59
URL: http://millav.ratata.fi
Postat av: Julia

åh, jag måste också göra en sån här lista! sjukt bra!

2010-07-23 @ 13:12:17
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha:D underbara svar!

2010-07-23 @ 13:28:56
Postat av: Anonym

du skriver otroligt fint! blev superglad av att läsa listan och jag håller med på nästan varenda punkt!

2010-07-23 @ 18:28:04
Postat av: Oda

tvåan stämmer så jävla bra, ja njuter att åka nattbussen hem, medan solen går upp och alla andra åker till jobbet

2010-07-24 @ 19:08:04
URL: http://coonbear.blogg.se/
Postat av: _astrid

herregud vad fint. kan inte minnas när jag senast läste nåt sånt här

2010-07-24 @ 22:08:27
URL: http://familyoftrees.blogg.se/
Postat av: Tessa

älskar att läsa listan.. jag får en klar bild av dej i alla dessa sammanhang :) looove 7 o 42 ;)

2010-07-24 @ 23:54:02
URL: http://tessatarr.blogg.se/
Postat av: linn

Riktigt fint skrivet!

2010-07-25 @ 17:54:50
URL: http://cecilialinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt jävla underbart

2010-07-25 @ 21:23:11
Postat av: Anonym

Helt jävla underbart!

2010-07-25 @ 21:23:55
Postat av: eva

Haha #86! Händer lite för ofta

2010-07-26 @ 15:32:32
URL: http://evaaja.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag säger som alla andra; Gud vilken underbar lista! :D

2010-07-27 @ 22:35:10
URL: http://malyn.se
Postat av: Frida

fantastiskt, instämmer med varenda punkt! bästa listan jag läst!

2010-07-30 @ 13:40:22
URL: http://flyfreakyfly.blogspot.com
Postat av: Darling

Jag har två - en tågresa genom Sverige med en laptop och hörlurar i knät.

när man äntligen får sätta sig o kissa efter en utdragen fylle-pissnödig taxiresa hem från krogen.



2010-08-01 @ 09:34:22
URL: http://finslipad.blogspot.com
Postat av: antonia

Oh ni alla är helt underbara!! tack<3

2010-08-01 @ 13:11:32
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: Johanna

Älskar det! Riktiga guldögonblick allihopa!

2010-08-03 @ 11:44:21
URL: http://johannax.devote.se/
Postat av: c

ja hade helt glömt bort hu fint du skriver..

2010-08-08 @ 11:57:20
Postat av: antonia

c: tack snälla<3

2010-08-08 @ 15:01:02
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: beatbydres

lady gaga heartbeats.a DJ and personal listening to the ideal choice. The last of the SE215 headset is live performances and accurate surveillance best choice.

2012-05-17 @ 10:24:59
URL: http://cnetmonsterbeats.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0