sleepless early friday morning

klockan visar ångestfylda 05.36. Pappas väckarklocka har redan ringt en gång. Jag ligger klarvaken i min säng och stirrar upp i taket. Ipoden spelar tyst john mayers free fallin'. Annarst är det ända jag hör fågelkvitter utanför (jäklar vilket zoo) och min knarrande säng. (måste komma ihåg att spänna sängbena. eller be pappa göra det. annarst tar det inte många dagar och denna tjej ligger på golvet) jag kommer antagligen vara värsta bitterfittan imorgon efter två fjuttiga timmar sömn men om jag skall vara ärlig måste jag faktiskt säga att nätter faktiskt är lite av mina favoriter. Det är tyst, mysigt och underbart ensamt. Jag är absolut en nattuggla. (alla arbetsgivare där ute som söker en glad tjej som är bra på att vaka, kontakta mig) Jag trivs att sitta uppe. Det är så mycket jag kan och vill på nätterna som inte känns lika bra att göra på dagarna. Det finns exempel så det svämmar över. Men här är några 1. jag tycker mjölk smakar gott om nätterna (dagstid smakar det bajs). jag brukar oftast dricka iskall frys mjölk när jag sitter uppe. flera glas tillochmed. (benmärgen får tacka nätterna, annarst skulle jag sacka ihop vilket datum som helst) 2. Alla texter som blir någolunda bra skriver jag nattetid. dagstid går det inte 3. jag tänker väldigt mycket om nätterna. allt från framtid och drömmar till kärlek. känns skönt att tänka. oftast hamnar tankarna och drömmarna på papper. 4. jag kan få för mig att göra alldeles underliga saker på nätterna. som att städa rummet eller sårtera mina alla Elle nummer i år och månadsårning. bara för att liksom..
Imorgon skall jag in till storstan med big sis. hon skall bränna pengar på underkläder. jag skall stå och titta på med herr anorektiker till plånbok. trist att vara fattiglapp. men en grej har jag sparat till och bestämt köpa. En spets tshirt från h&m som äntligen kommit in. Väldigt granny-style och ful enligt mamma. men jag älskar den. Vet inte riktigt när min söta mamma skall förstå att jag kör lite av mitt egna race i klädväg. Dödskalleringar, velour tights, blågråa naglar och dr martens är en del av mig. Och så granny the blouse ofc.
crazy bananas. om freaking fem dagar är jag 18. lilla jag? men fan vad jag inte klagar. att fylla arton på en lill-lördag är dessutom ganska så jäkla kul. happy hour på baren och glatt folk som gjort rätt i att ta lite paus i arbetslivets hårda vardag. jag skall dansa, dricka som en myndig tjej, vara kung i baren och träffa nytt folk. kanske slutar min onsdag med att jag sitter vid bardisken och sippar trögt på min sextonde och absolut sista öl med en 40årig utsliten jobbnarkoman med hängtuttar, två storlekar för liten kavaj (bara för att hon tror hon är lika "snygg och smal" som någon av svenska hollywoodfruarna) och en chimpans liknande slöfock till man som ligger hemma på soffan med sin stora mage och sina svettiga håliga strumpor. vem vet? men som sagt. inte illa att äntligen få joina den myndiga ligan. dessutom blir jag med körkort snart. Inte illa. fast min kondition kommer ligga rätt så illa till. fast den kan man väll bygga upp på gym? (synd bara att man inte är så aktiv på det. att gymma) men vi tar några svettiga timmar på gymmet på tisdag! eller kanske torsdag? ... fredag?
annarst då. klockan visar 06.23. det är alldeles ljust i rummet. ikeas "dark 24/7" gardiner håller inte vad dom lovar. ljuset tränger igenom. jag ligger här och funderar på om jag borde ligga uppe genom natten eller om jag borde försöka söka upp john blund. jag skall nämligen vara värsta partyanimal ikväll och det ni kräver energi och två pigga ögon. skall gå på j's sweet 17 party. hoppeligen noll drama, mycket dans och passlig fylla. måtta får hänga med ikväll. annarst brukar han få ligga hemma och mögla. men imorgon måste jag vara fit for figt att möta min stora högljudda släkt. därför får jag tagga ner på alkoholen en aning. jag brukar nämligen lida av extrem dagenefter. typ alltid. fast ok. eget fel. jag deltar nämligen mer än gärna i precis alla shots tävlingar som ordnas. och så glömmer jag oftast att äta. och 50 shots, 11 öl och en tom mage.. det är inget jag direkt rekomenderar. fast kul brukar jag ändå ha. jag menar tur är man ändå inte den som slocknar inne på toan med foljepapper runt huvudet och korv uppstoppade i öronen. och ett looser i pannan. (med permanent tusch såklart) det ni är rätt så pinsamt.
nu är klockan 7. pappa har dragit iväg till jobbet och mamma sitter antagligen uppe och dricker sitt morgon- kaffe . jag är kissnödig. och fortfarande lika pigg som när jag skrev första ordet. fina minnesfylda forever - chris brown spelas. jag får lite lust att stiga upp i sängen och dra ett jäkla luftgitarrs solo. (som heidi klum för guitar hero) men tror jag låter bli. (min säng skulle falla ihop) min mage kurrar också. det gör tillochmed ont. kanske har jag kvar lite choklad i väskan? (eller åt jag upp den i bussen påväg hem från skolan i onsdags? måste kolla) nu blir min penna också sådär irriterat trubbig (som den alltid blir när jag skriver prov) så jag tror jag tar och avslutar här. kanske hamnar denna text upp på bloggen. kanske inte. det återstår att se.
sincerely eran nattuggla. och en grej. en fet hög femma till alla ni underbara som läste hela skitet. (09.04.10)

Kommentarer
Postat av: Josephine

HÖG FEMMA PÅ DIG, jättebra skrivet! nu måste jag sova gonatt

2010-04-11 @ 08:16:42
URL: http://josephinejp.blogspot.com
Postat av: Carla

Anttu så fint! Älskar dina texter<3

2010-04-11 @ 10:45:50
Postat av: sara

herregud wow anttu!! du skriver så fint. man får fjärillar i magen. puss

2010-04-11 @ 10:46:57
URL: http://jordgubbscocktail.blogg.se/
Postat av: Siri

Jag måste verkligen berömma dig! Du är helt otrolig!

2010-04-11 @ 10:47:13
Postat av: JEna

Hej antto!

alltså jag feelar dig enormt med denhär texten!

men to the point, dödsskallering? blev den by any chance här i fredags? hittade en sån iaf! (:

get back to me isf hejhejjjjj!

2010-04-11 @ 11:10:01
Postat av: Linn

Jättebra skrivet! Du får en att känna igen sig, mer av dessa texter tack :)

2010-04-11 @ 11:44:20
URL: http://linncecilia.devote.se
Postat av: Anonym

damn vilken text! + i boken

2010-04-11 @ 13:13:56
Postat av: Anonym

du är rätt så amazing!

2010-04-11 @ 16:03:24
Postat av: antonia

josephine: tack snälla!

carla: love you!

sara: att höra av dig att det var fint är den bästa kommentaren man kan få! tack söta sara<3

siri: oh shit... tack snälla!!

Jena: tacktacktack!!och dödskalle ringen var min!

LInn: kommer absolut börja bjuda mer på skriverier!

anonym: oh tack!:D

anonym2: nej men tack söta snälla!

ni är bäst<3

2010-04-11 @ 18:47:17
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: A

Mer, mer å mer sånt här ! Så jävla härligt att läsa och du är bäst på att skriva ! CREEEED TILL DIg !

2010-04-11 @ 21:52:42
Postat av: nöjd besökare ;)

även fast du bara skriver en massa "skit" (förstå mig rätt) så skriver du så himla fantastiskt bra, och trollbindande på något vis. Älskar att läsa dina texter. Och gillar även att du inte är riktigt som alla andra, sticker ut lite liksom. Creds!

2010-04-11 @ 23:03:50
Postat av: antonia

nöjd besökare: ooh din kommentar gjorde mig jäkla glad. att sticka ut är fint! tack , vem du än är!

2010-04-11 @ 23:26:29
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: me

du skriver jättebra! helt amazing, blir jätteglad av att läsa dina texter.

2010-04-12 @ 16:01:25
Postat av: lisa

Jag älskar när du skriver sådana här personliga texter! +++

2010-04-12 @ 16:04:11
URL: http://lrodins.devote.se
Postat av: antonia

me: TACKTACK!!

lisa: oh vad roligt att höra=)tack snälla

2010-04-12 @ 17:56:05
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: tessa

ja måste spara dehär så att jag samlar tid så att ja hinner läsa dehär me tanke. Nu är det läst;) fint har du skrivit gumsi<3 efter 50 shots sku ja nog ligga i vessan med L på pannan. Fint skrivet puss!

2010-04-12 @ 18:14:20
URL: http://tessatarr.blogg.se/
Postat av: evelina

alltså fan va perfekt. slarvligt perfekt. fortsätt med mer sånt här dude!:o:d

2010-04-12 @ 20:48:04
URL: http://evelinaforsgren.blogg.se/
Postat av: antonia

tessa: <3

evelina: era kommentarer gör min dag! iih

2010-04-12 @ 20:55:05
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, så UNDERBART :)

2010-04-13 @ 00:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0